Totaal aantal pageviews

vrijdag 10 januari 2020

Charmaine

in constante dreiging, de geur van alcohol, agressie en angst…
zoekt een kind naar momenten van liefde.
immers, zonder liefde is er slechts de dood…

bij ons thuis waren momenten van liefde spaarzaam..
zeldzaam..
maar ze waren er wel..
vaak ’s-Avonds, als we bij elkaar zaten en de radio aan stond
en het muziekstuk Charmaine van Mantovani uit de speakers klonk..
Dan werd vertelt over de eerste wals die mijn ouders dansten
toen ze elkaar ontmoetten en heerste er voor een korte tijd
warmte, vrede en liefde.. waarbij de angst even verdween
en het kind wist, liefde bestaat

https://www.youtube.com/watch?v=lZl53ZwCoi4


eeuwig durende herinnering
blijvend moment van liefde
voor altijd in mijn gedachten
als overstemd gevoel
van weergaloos geluk

je verslaat de angst in mijn hart
brengt me terug in mezelf
waar ik het kind zie
dat naast de radio zit
en wacht…
op Charmaine, van Mantovani

© Juul baars 20 januari 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten